Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Theres Tenman - 10 februari 2016 17:58

Hej...


Än har jag enbart fått ett enda svar,från ett parti i kommunen.De andra har inte skrivit

ett ord! T.o.m  den tidning jag pratat med var mycket förvånad att ingen politiker sagt något

om nedläggningen av vändpunkten.Jag var den första som överhuvudtaget reagerade på

nedläggningen.

Jag reagerar så klart på mycket mer än detta....men en sak i taget.


Snälla kommun invånare,visa lite civilkurage och få upp ögonen.Ni alla blev ju grundlurade

vid valet,för vem hade trott att två så tydliga olikheter som S och alliansen,förutom C skulle samarbeta?

Jag menar i skolfrågan var de väldigt tydliga mot varann.Bara ett t e x.


Hotellköp ja vad kan man säga,det passar bra i dessa tider då vi ska ta emot fler asylsökanden.

Ser ingen vad som händer i Sverige? Redan har de mer eller mindre tagit över både simhall och

fritidsgården.Ständiga hot,misshandel,våldtäkter,sexuella ofredanden m m runt om på både skolor

och simhallar m m

Jag tror vad jag tror,för att få köpa en förlust fastighet-företag måste du visa på en kalkyl som ger vinst,

Placerar du då några asylsökanden där så blir det + i kassan.Och varför visar de inte köpekontrakt

kalkyler m m,ÅBAB kanske satt alla lägenheterna i säkerhet för lånet?

Att öka öppetider på fritidsgården för asylsökande-ensamkommande flyktingbarn det går utmärkt,men att satsa en krona på de ungdomar i kommunen som inte är sportintresserade , Nej det har de aldrig gjort.


I andra kommuner vågar föräldrarna öppna munnen,här är det tyst! Jag skulle inte vilja ha mina barn varken på dagiset pillret som ligger så närma läkarvillan som nu ska bli utslussningsboende eller Clarabo.Jag skulle heller inte vilja ha dem på Nordmarkens skola som tar in mer än 68 nya elever,och inte en enda vakt.Inte utan en garanti, en garanti att skolan tar ansvar för allt som händer på skoltid-raster.Jag undrar om de har någon handlingsplan vid våld,hot m m? Men i dag får ju elever t o m gå alkoholpåverkade utan att skolan kommenterar det.Det finns risker med att blanda olika kulturer,speciellt när de inte kan svenska språket.Jag vet lärare som slutar för att de inte klarar av detta längre.


Läste någon om vad som hände på en skola i Grums i dag? Ständigt varje dag något negativt.

Och nej jag är INTE rasist,jag är REALIST! Men kommunen-politiker har ju redan visat att

gruppen som är svagast,ja de ska inte ha den bästa och enda stödet! Så de är ju för en olikabehandling.


Det är ju faktiskt heller inte ok att dricka t e x alkohol varje helg och under veckodagar då tillhör man ju det dolda missbruket,

som jag tror finns på skalan högt upp i kommunen,inga namn nämda.


 

Jag är glad över att jag vågar ta en fight,att jag står för vad jag tycker,önskar bara att fler gjorde det.

För hade jag fått vad jag tycker så skulle vi haft ett nyval-omval i kommunen.

Om någon vill hjälpa till med listor för namnunderskrifter gällande vändpunkten,så säg till mig..Eller är intresserade av att ta striden..


min mejl   therestenman@live.se   annars kontakt även via FB m m


Ha en trevlig kväll     Theres


Presentation

Jag säger vad jag tycker och tänker..önskar fler gjorde det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards