Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Lögner,förnekelse och S som vägrade byta skolchef..

Av Theres Tenman - 14 februari 2016 19:21


Efter gårdagens artikel i nwt, ja socialchefen visade åter en gång vad inkompetent personal som finns.Man förnekar att kommunen har flera med grova missbruksproblem,hon vet inte ens ansvaret kommunen har för sina invånare i enlighet med socialtjänstlagen.Än mindre hennes skyldigheter att svara på frågor.

Passade bra nu,när elev varit kraftigt berusad på skoltid,och nej det är inget nytt!

I minst 6-7år har elever sprungit alkohol och drogpåverkade vid skolan,i höstas var polisen t o m nere och hämtade in elev för urinprov.


Jag följer nämligen polisens dygnsuppdateringar.

Sen säger man rena lögner,det har inte varit mer än familjebehandlare nere och pratat på skolan.Det är enbart Ågy gymnasiet som har ständiga pågående droginformationer m m


Polis,fritidsgård,familjebehandlare är vad som är brukligt på skolan.Och jisses kränkningar,mobbning av elever är ju skolan väl känd för.Tragiskt man har alltid sopat problemen under mattan och blundat.

Ingen vet hur man ser hur elev är drogpåverkad,ingen tar problemet på allvar trots att missbruk-bruk sjunker ner i åldrarna.Sanningen om varför Årjängsmodellen lades ned,polisen och socialkontoret kunde inte komma överens p g a gammalt bråk,sen kunde inte skolan och socialtjänsten heller komma överens.


Skolchefen finns kvar för att Daniel och Gunilla Socialdemokraterna tog en "time out" i politiken och demonstrerade när kommunchefen Ingemar gav henne sparken,minns ni det? För Daniel vårt kommunalråd och Gunilla.S såg till att hon fick behålla sitt arbete.

Sen var socialchefen ute på hal mark, även ungdomar riktar sig vändpunkten till,visste hon inte ens det?

Att hon själv är där p g a att man inte lyckats få tag i en socialchef,utan man har en socialchef som egentligen är pensionerad,glömde hon detta också? siffrorna ekonomichefen gett mig om inhyrd personal,var de också lögn?


Hon vill inte ha öppen dörr,alla ska registreras på socialkontoret som inte har kompetensen,det är sanningen.MEN 68 kommuner har just Öppen dörr ,så säger hon att få kommuner har detta.

Är verkligen kommunens invånare så godtrogna,har de så lite civilkurage eller är det ren dumhet? tror man att ingen i ens närhet någon gång kommer behöva hjälp,eller blundar man ?

Jo visst vet jag föräldrar som inte ser,men det är och ta den lätta vägen...och då kan det gå riktigt illa.


Sen svåerpolitik, här i kommunen spelar det ingen roll utan här får du arbete om du känner någon,eller tillhör en viss släkt osv Inte om du verkligen kan din sak,kanske vill de inte ha konkurans utan fortsätta leva i bubblan dom byggt upp.

Jag har faktiskt pratat med några som arbetat som konsulter åt socialtjänsten,det är dom som också sagt att jag är väl påläst och vet vad jag pratar om,de har själva undrat varför inte skolan tar in en person som mig,som är insatt och uppdaterad och som har lätt för att få kontakt med ungdomar.

Jag har frågat skolan,men aldrig fått något riktigt svar,de bollar gärna mellan varandra eller så tar de hellre in lekmän.


Mer kommer men var tvungen att skriva några ord....Theres

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Theres Tenman - 10 februari 2016 17:58


Hej...   Än har jag enbart fått ett enda svar,från ett parti i kommunen.De andra har inte skrivit ett ord! T.o.m  den tidning jag pratat med var mycket förvånad att ingen politiker sagt något om nedläggningen av vändpunkten.Jag var den första...

Av Theres Tenman - 8 februari 2016 17:55

  Hej igen...Grävandet fortsätter   Nu ska ni få dagsfärska siffror på vad personalen inom och på socialkontoret kostar,detta p g a inhyrda konsulter och chefer m m ,och jag garanterar siffrorna stämmer till 100%.   Vändpunkten var budgeter...

Av Theres Tenman - 8 februari 2016 11:00

Lite mer uppdateringar....   Har nu mejlat alla politiska partier i kommunen,jag vill ha ett tydligt svar på många frågor om hur dom kan lägga ner vändpunkten? För 2 veckor sedan mejlade jag Daniel.S vårt kära kommunalråd, Men inte ett enda s...

Av Theres Tenman - 7 februari 2016 00:22


http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=10615... Tryck på den länken,det är en namninsamling mot nedläggningen av öppenvården-Vändpunkten!   Det är hög tid att vi alla börjar ställa de styrande till svars...i andra kommuner agerar man när något ...

Av Theres Tenman - 4 februari 2016 19:05

Detta står på kommunens hemsida, utdrag ur senaste mötet i december.   Innan har jag även skriftligt frågat kommunalrådet Daniel.S vilka planer och vilken vård-stöd och var missbrukare ska vända sig? Han har inte ens svarat! För det finns ju ing...

Presentation

Jag säger vad jag tycker och tänker..önskar fler gjorde det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards